Verified
Charakterystyka obiektów opatrzonych certyfikatem SPA QUALITY STANDARD poziom VERIFIED.
Procedura certyfikacyjna VERIFIED SPA QUALITY STANDARD jest dobrowolna, polega na wypełnieniu i odesłaniu do Grupy COMFORTUM formularza pobranego ze strony internetowej, a następnie weryfikacji przez audytora.
Spełnienie 85% wymagań minimalnych – elementów uznanych przez grupę niezależnych ekspertów branży SPA i hotelarskiej za kluczowe dla idei SPA i wynikających bezpośrednio z jej definicji jest równoznaczne z otrzymaniem certyfikatu VERIFIED SPA QUALITY STANDARD i otwarciem drogi do dalszych etapów certyfikacji potwierdzonych przez audyty: mystery shopper (tajemniczy klient), kontrolę jakości, sprawdzenie wymaganych dokumentów. Dla znaku podstawowego certyfikacji nie są przyznawane „Diamenty jakości”.
Wymagania związane są ze stroną techniczną i nie obejmują aspektu jakościowego.
Wymagania minimalne podzieliliśmy na kilka działów:
WODA
Woda i jej dobroczynne działanie jest elementem „sine qua non” każdego SPA, wszakże rozwinięcie akronimu brzmi – Sanum Per Aquam.
Warunkiem podstawowym przystąpienia obiektu do procesu certyfikacji jest oferowanie swoim gościom możliwości obcowania z wodą w różnych postaciach w celu poprawy zdrowia i dobrego samopoczucia.
Elementem bez którego trudno wyobrazić sobie nie tylko obiekt SPA, ale również obiekt hotelarski z prawdziwego zdarzenia, jest basen. Aby mógł on pełnić swoją funkcję i zapewniać komfort korzystającym, powinien spełnić wiele wymagań. Najistotniejszymi wskaźnikami dla selekcji wstępnej są okres funkcjonowania basenu i minimalne wymiary niecki basenowej.
ZABIEGI
Esencję SPA stanowią zabiegi, bez których obiekt wyposażony w basen świadczy tylko i wyłącznie usługi rekreacyjne.
Oferowanie klientom zabiegów zarówno suchych jak i mokrych uznane zostało za drugi warunek niezbywalny ubiegania się przez obiekty o certyfikat SPA & WELLNESS.
WYPOSAŻENIE
Uzupełnieniem działania wody oraz oferowanych zabiegów jest wyposażenie i urządzenia SPA. Wymagania minimum dotyczą elementów niezbędnych, zapewniających gościom akceptowalny poziom komfortu korzystania ze SPA.
USŁUGI HOTELARSKIE
Usługa hotelarska stanowi niebywale istotny element komplementarny w stosunku do całej palety usług SPA & WELLLNESS. Wysoka jakość świadczonych usług i dbałość o komfort gościa są dla obiektów SPA & WELLNESS zadaniem kluczowym.
Aby ten komfort zapewnić, ustanowiono jako wymagania minimalne:
Najlepszy klimat dla relaksu i wypoczynku panuje w obiektach, do których goście przyjeżdżają wyłącznie w celach relaksacyjno-zdrowotnych lub wypoczynkowych. Łączenie funkcji SPA z obiektem nastawionym na gości krótkookresowych – biznesowych lub tranzytowych należy traktować jako niepożądane.
Istotnym wskaźnikiem informującym o profilu gości jest długość ich pobytu w hotelu.
GASTRONOMIA
Jeden z filarów WELLNESS to właśnie gastronomia, dlatego też w obiektach SPA powinien być położony na nią szczególny nacisk. Najważniejsza dla gości jest możliwość zindywidualizowania spożywanych posiłków w zależności od uwarunkowań zdrowotnych i gustu.
HARMONIA CIAŁA i UMYSŁU
Równowaga jest bez wątpienia podwaliną idei SPA & WELLNESS, decydując się na wybór pobytu w obiekcie SPA goście poszukują harmonii ciała i ducha poprzez zabiegi, relaks, dobrą i zdrową kuchnię, wysoki standard usług.